Wat zijn de belangrijkste veranderingen binnen SEO?

De zoekmachine Google is een sterk veranderende zoekmachine. Doordat Google de regels steeds meer aanscherpt of nieuwe manieren van beoordelen verzinnen is het belangrijk dat je daar als SEO-specialist ook vanaf weet. De veranderingen binnen Google kunnen namelijk cruciaal uitpakken voor jouw SEO-strategie en rankings. Daarom hebben we de belangrijkste veranderingen voor je opp een rijtje gezet.

Featured snippets

Het gebruik van structured-data is eigenlijk wel een must geworden voor iedere website. Met structured-data kan je bepaalde pagina’s en data makkelijker aan Google doorgeven. Zo heb je bijvoorbeeld structured-data voor jobs, organisatie gegevens, artikelen, video’s, FAQ-pagina’s en producten. Je kan bijvoorbeeld voor een FAQ-pagina een schema instellen waardoor jouw vragen en antwoorden ook in de zoekmachine zichtbaar zijn zonder dat iemand hoeft door te klikken. Deze zero-clicks zijn aan de andere kant niet heel prettig voor je SEO-cijfers. Als voorheen 100 mensen op jouw linkje klikten en vervolgens nog maar 10, lijkt het of je campagne niet goed werkt. Gebruik structured-data dus voor iedere site aar dat belangrijk voor kan zijn.

Site speed

De snelheid van je website is een steeds belangrijkere ranking-factor. Dit komt ook doordat de zoekmachine jouw website beoordeeld op basis van relevantie. Op het moment dat je een gigantisch hoog bouncepercentage hebt zorgt dit er voor dat Google jou gaat beoordelen als niet relevant. En dat wil je niet. Dit kan dus cruciaal zijn voor jouw rankings maar ook voor de conversies. Want, niemand zit te wachten op een trage website op mobiel.

Slimmere zoekmachine

De zoekmachines worden steeds slimmer dat blijkt uit de BERT-update. Door deze update worden nuances beter beoordeeld waardoor er ook betere resultaten uit de zoekmachine voortvloeien. De zoekmachine moet meer aan denken als mens.

Veel meer updates

Naast deze updates zijn er nog veel meer SEO trends binnen deze wereld. Heb jij nog een mooie update?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *